arbejdsindsats

Folk har desværre en tendens til at negligere søvnens vigtighed samt kilderne til en ordentlig nats søvn. Læs med herunder, og find ud af, hvordan du kan forbedre din søvn, samt hvilken indflydelse det har på din arbejdsindsats. Har du nogensinde hørt om kugledyner? Hvis ja, så ved du, hvilke kvaliteter en sådan består af. Hvis ikke, så følg med her.

Sengetøjet er søvnens bedste ven

Du har sikkert, et utal af gange, hørt om alverdens dyner og puder i forbindelse med søvn.
Det kan godt være en smule for abstrakt og upræcist i forhold til at skulle forbinde det med en bedre søvn. En ting, som er helt korrekt, er, at dit sengetøj er din søvns bedste ven. Undersøgelser viser, at kugledyner, hvis fyld består af plastikkugler, har en meget positiv indflydelse på din søvn.

Forebyg eller reducér alvorlige sygdomme og tilstande

Hver dag rammes mennesker på tværs af planeten af bl.a. stress, angst og depressioner. Disse tilstande forringer din hverdag, dit arbejde, dit kærlighedsliv og ikke mindst den allervigtigste ting, søvn. Undersøgelser viser, at brug af kugledyner betydeligt reducerer symptomer på stress, eksempelvis. Hvis du bliver ramt af stress, resulterer det i en dårlig søvn.
Søvn er din krops vigtigste føde. Derfor er det vigtigt, at du tænker over forskellige faktorer, som er med til at påvirke din søvn.

Mangel på søvn ender i arbejdsstress eller arbejdsløshed

Et utal af mennesker forsøger at bilde sig selv ind, at de godt kan arbejde effektivt på 2-5 timers søvn om natten. Det er uden tvivl det værste og farligste, man kan gøre mod sig selv.
Hvis du i uge- eller månedsvis tager på arbejde med for lidt søvn i bagagen, så snyder du din hjerne til at tro, at du godt kan klare det og holde til det, både psykisk og fysisk. Men efter noget tid, vil du så småt begynde at kunne mærke adskillige symptomer på stress, depression og angst, blandt andet. Først er det lette symptomer, som derefter udvikler sig til voldsomme symptomer, som du kan mærke 24 timer i døgnet. Kan du arbejde effektivt, når det kommer til det punkt?

Prioritér dit arbejde

En god og fast søvnrutine betyder gode arbejdsdage. Hvis du regelmæssigt får det søvn, du behøver om natten, hvilket er ca. 8-9 timer, så stiger din produktivitet på dit arbejde. Du kommer til at kunne fokusere langt bedre, samtidig med at dit humør bliver forbedret. Dine kommunikationsevner, som jo er altafgørende for effektivt arbejde, stiger drastisk, og din hukommelse bliver bedre og bedre. Med mere søvn stiger dit immunforsvar, og samtidig får du naturligvis færre sygedage på dit arbejde. Mangel på søvn er ikke bare mangel på søvn. For lidt søvn udløser en alvorlig og skadelig kædereaktion, som vi har svært ved at kontrollere og stoppe. 

Hjælp dig selv med at undgå fejl på arbejdet, dårlige sociale relationer og dårlig ydeevne. Klik her for at blive endnu klogere på søvn og sengetøj

0 replies

Skriv en kommentar

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *